Gentlemen, start your engines!

Gentlemen, start your engines!

Μετά από πολύμηνη διακοπή ήρθε πάλι η ώρα να ανέβουν οι στροφές των κινητήρων και οι χτύποι της καρδιάς, να πατήσουμε γκάζι σε μία νέα, συναρπαστική όπως όλα δείχνουν σεζόν. Το F Magazine σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τον μαγικό κόσμο της Formula 1!


Το πρωτάθλημα αρχίζει, η εξέδρα πλημμυρίζει, γίνεται χαμός σε κάθε… όχι γκολ αλλά προσπέρασμα. Οι 20 καλύτεροι οδηγοί του κόσμου παρατάσσονται στη σχάρα εκκίνησης μίας σεζόν που υπόσχεται να είναι η συναρπαστικότερη της υβριδικής εποχής του σπορ. Οι κανονισμοί άλλαξαν, οι συνθέσεις των περισσότερων ομάδων το ίδιο, η τράπουλα ανακατεύθηκε και μένει να δούμε πως θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες στην πίστα. Θα σπάσει η αυτοκρατορία της Mercedes; Θα επιστρέψει στους τίτλους η Ferrari; Θα θυμίσει επιτέλους η Honda τις παλιές καλές εποχές; Τα ερωτήματα πολλά, οι απαντήσεις, από τις 17 Μαρτίου, στην αρένα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού!

MERCEDES-AMG PETRONAS MOTORSPORT

Σασί: W10 EQ Power+
Υβριδική μηχανή: M10 EQ Power+
Οδηγοί:
44 Lewis Hamilton
77 Valtteri Bottas

Πέντε χρόνια σερί κάνει το νταμπλ, δικαιωματικά λοιπόν ξεκινά το 2019 ως φαβορί. Με αναλλοίωτο οδηγικό δίδυμο, τον Hamilton πιο αποφασισμένο από ποτέ και την αξιοπιστία να αποδεικνύεται δυνατό χαρτί στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης.

SCUDERIA FERRARI MISSION WINNOW

Σασί: SF90
Υβριδική μηχανή: 064
Οδηγοί:
5 Sebastian Vettel
16 Charles Leclerc

Σχεδόν… πέτρινα χρόνια για τη Scuderia που έχει να πανηγυρίσει τίτλο από το 2008 στους κατασκευαστές! Δέκα άνυδρα χρόνια με ατέρμονη γκρίνια, συνεχείς αλλαγές και μία ολόκληρη χώρα να πιέζει για αποτελέσματα. Υπό πίεση λοιπόν ο 4κις πρωταθλητής Vettel, ελπίδα για το μέλλον ο ταλαντούχος Leclerc! Στις δοκιμές εξέλιξης το κόκκινο μονοθέσιο πρωταγωνίστησε αλλά η Ferrari το συνηθίζει να είναι πρωταθλήτρια Χειμώνα..

SPORTPESA RACING POINT F1 TEAM

Σασί: RP19
Υβριδική μηχανή: Mercedes M10 EQ Power+
Οδηγοί:
11 Sergio Perez
18 Lance Stroll

Τη μάθαμε ως Force India αλλά η εξαγορά/σωτηρία από την κοινοπραξία με ηγέτη των Lawrence Stroll φέρνει νέα εποχή σε μία ομάδα που έχει μάθει τα τελευταία χρόνια να αξιοποιεί σε μέγιστο βαθμό χαμηλά budget.

ALFA ROMEO RACING

Σασί: C38
Υβριδική μηχανή: Ferraro 064
Οδηγοί:
7 Kimi Raikkonen
99 Antonio Giovinazzi

Μετά την περυσινή επαναφορά του θρυλικού ονόματος ως χορηγού της Sauber, φέτος η Alfa Romeo μπαίνει γερά στο παιχνίδι «καταλαμβάνοντας» την ελβετική ομάδα. Με προίκα την στενή σχέση με τη Ferrari και όπλο την εμπειρία του σπουδαίου Kimi Raikkonen, μπορεί να αποτελέσει την έκπληξη της χρονιάς.

RED BULL TORO ROSSO-HONDA

Σασί: STR14
Υβριδική μηχανή: Honda RA619H
Οδηγοί:
23 Alexander Albon
26 Daniil Kvyat

Ήταν η ομάδα-έκπληξη των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, πάντα ανταγωνιστική και σταθερά αξιόπιστη, πιστοποιεί πως η Honda έχει κάνει βήματα προς τα εμπρός. Αν είχε και καλύτερο οδηγικό δίδυμο, ίσως να μπορούσε να προκαλέσει αίσθηση σε κάποιους αγώνες.

Το πρόγραμμα του 2019

17/3, Αυστραλία, Albert Park
31/3, Μπαχρέιν, Sahkhir
14/4, Κίνα, Shanghai
28/4, Αζερμπαϊτζάν, Baku
12/5, Ισπανία, Catalunya
26/5, Μονακό, Monaco
9/6, Καναδάς, Montreal
23/6, Γαλλία, Paul Ricard
30/6, Αυστρία, Red Bull Ring
14/7, Μ. Βρετανία, Silverstone
28/7, Γερμανία, Hockenheim
4/8, Ουγγαρία, Hungaroring
1/9, Βέλγιο, Spa
8/9, Ιταλία, Monza
22/9, Σιγκαπούρη, Marina Bay
29/9, Ρωσία, Sochi
13/10, Ιαπωνία, Suzuka
28/10, Μεξικό, Mexico City
3/11, ΗΠΑ, COTA
17/11, Βραζιλία, Interlagos
1/12, Άμπου Ντάμπι, Yas Marina

Οι κανόνες του παιχνιδιού
Η FIA άλλαξε άρδην τους κανόνες ώστε να μπορούν τα μονοθέσια να ακολουθήσουν από κοντά το ένα το άλλο, χωρίς να χάνουν κάθετη δύναμη λόγω του ακάθαρτου αέρα. Απλουστεύτηκε ο σχεδιασμός και αυξήθηκε το πλάτος και το ύψος των εμπρός & πίσω αεροτομών, ενδυναμώθηκε η απόδοση του DRS, μίκρυναν και μετατοπίστηκαν τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα που συναντώνται μπροστά από τις εισαγωγές των ψυγείων. Παράλληλα ορίζονται πλέον τα 80kg ως βάρος για τον οδηγό, πράγμα που σβήνει το μειονέκτημα των… ψηλών ενώ η αυξημένη ποσότητα καυσίμου (110kg) θα δώσει τέλος στην εκνευριστική «οικονομία» κατά τη διάρκεια του αγώνα.

του Πάνου Σεϊτανίδη