Η πλειονότητα των startups στη χώρα μας δεν θα καταφέρει μακροπρόθεσμα να εκπληρώσει τους στόχους και τις φιλοδοξίες των ιδρυτών τους, κυρίως γιατί σε στρατηγικό επίπεδο προσπαθούν επιχειρηματικά να μιμηθούν ή να αντιγράψουν τον ηγέτη μιας αγοράς ή μιας κατηγορίας.
Η μίμηση ή η προσπάθεια κάποιου startup να ανταγωνιστεί μια ηγέτιδα επιχείρηση αποτελεί ένα ανεκπλήρωτο όνειρο, καθώς η πλειονότητα των νεοφυών επιχειρήσεων δε διαθέτει, σε αρχικό στάδιο, τους πόρους, τη δικτύωση και τις ικανότητες των επιτυχημένων επιχειρήσεων του ανταγωνισμού.
Στον αντίποδα τα startups, που διαθέτουν όραμα, αποφασιστικότητα, αφοσίωση και το κυριότερο, εξοικείωση με τη χρήση της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων που αυτή προσφέρει, απλόχερα και δωρεάν.
Ακολουθώντας τα τρία απλά tips που αναφέρονται παρακάτω, θα μπορέσετε να θέσετε στέρεες βάσεις για το εγχείρημα σας, ανεξαρτήτως αντικείμενου, μεγέθους και κλάδου.
Το branding σημαίνει, εν πολλοίς, διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και τα startups οποιουδήποτε αντικείμενου οφείλουν να την ενσωματώσουν ως κρίσιμο στρατηγικό παράγοντα ανάπτυξης και διατηρησιμότητας.
• Αυθεντικότητα. Μην οικειοποιήστε ή προσπαθείτε να αντιγράψετε την αυθεντικότητα των ανταγωνιστών σας ή του ηγέτη του κλάδου, γιατί το μόνο που θα καταφέρετε σε επίπεδο branding είναι να στείλετε τους πελάτες στον ανταγωνισμό και να αποδυναμώσετε την προσπάθεια σας. Αναζητήστε παράγοντες όπως η νοοτροπία, η καινοτομία, η εντοπιότητα, η ιστορικότητα κ.α. και συνθέστε το δικό σας μείγμα αυθεντικότητας το οποίο με την κατάλληλη επικοινωνία στους δυνητικούς πελάτες, σίγουρα μπορεί να σας διαφοροποιήσει επαρκώς έναντι του ανταγωνισμού.
• Think global, act global. Ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώ οποιαδήποτε νέα επιχείρηση να ξεκινάει τη λειτουργία της, χωρίς να διαθέτει αξιοπρεπή παρουσία στο διαδίκτυο. Με έναν καλό σχεδιασμό και λίγους, σχετικά, οικονομικούς πόρους, αποκτάτε και εσείς μια μικρή θέση στο παγκόσμιο παζάρι, έχοντας την ευκαιρία να κάνετε πελάτες από μέρη του κόσμου, τα οποία δυσκολεύεστε ακόμα και να βρείτε στο χάρτη.
• Ευέλικτο και σύγχρονο branding. Αφιερώστε πολύ χρόνο στο ψάξιμο, το σχεδιασμό και τη δημιουργία των φορέων brand της επιχείρησης σας.
Brand name, λογότυπο, σλόγκαν, ετικέτες, χρώματα κ.α. οφείλουν να είναι σύγχρονα, να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις προσταγές της τεχνολογίας και του διαδικτύου και τέλος να εκφράζουν, επικοινωνιακά με απόλυτη σαφήνεια, αυτό που προσφέρετε αλλά και τη διαφορετικότητα σας.
του Μιχαήλ Ναλμπάντη