Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2015 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν πάνω από 8.000.000 οχήματα όλων των κατηγοριών, από τα οποία 5.500.000 είναι ιδιωτικής χρήσης Ι.Χ επιβατικά κ μοτοσυκλέτες.
Αξιοσημείωτο είναι πως ο νομός Θεσσαλονίκης εμφανίζει τα περισσότερα οχήματα ανά κάτοικο, με μία αναλογία περίπου 7 οχήματα για κάθε 10 κατοίκους. Από αυτά, περίπου τρία στα δέκα που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ όσον αφορά τις ΚΕΚ (Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων) ο αριθμός είναι αρκετά μεγαλύτερος. Η κατάσταση του στόλου των οχημάτων που υπάρχει σε μια χώρα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη Δημόσια Ασφάλεια, αλλά και με την προστασία του περιβάλλοντος. Στο κάθε όχημα προκαλούνται ποικίλες φθορές, οι οποίες επιδιορθώνονται με την περιοδική συντήρηση. Τα κενά που δημιουργούνται από την έλλειψη συντήρησης έρχονται να καλύψουν και να επισημάνουν τα ΚΤΕΟ. Ο κάθε ιδιοκτήτης οφείλει να περνά το όχημα περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα τέσσερα χρόνια από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του, ενώ μετά το συγκεκριμένο διάστημα, μειώνεται στα δύο χρόνια.
Κύριε Τσαταλμπασίδη, πόσο επικίνδυνη είναι η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους εξαιτίας αυτής της αμέλειας ή αδιαφορίας των Ελλήνων οδηγών;
Το ακρωνύμιο ΚΤΕΟ προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Αυτό καθιστά σαφές και το πόσο σημαντική είναι η παράληψη του από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων. Άρα η απάντηση στην ερώτησή σας είναι, πολύ επικίνδυνη! Στα ΚΤΕΟ πραγματοποιείται μία σειρά ελέγχων του οχήματος, των επιμέρους συστημάτων και υποσυστημάτων αυτού, που έχουν ως σκοπό να διασφαλίσουν τη σωστή λειτουργία του.
Οι εν λόγω έλεγχοι διακρίνονται σε μακροσκοπικούς οπτικούς ελέγχους, που αφορούν το αμάξωμα κ τα εξωτερικά επιμέρους τμήματα του οχήματος και σε μετρήσεις με τη χρήση εγκεκριμένου από το Υπουργείο Μεταφορών εξοπλισμού, καθώς επίσης κ εξειδικευμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.
Τα προαναφερθέντα ηλεκτρονικά συστήματα είναι συνδεδεμένα με τη βάση δεδομένων του Υπ. Μεταφορών και συνεπώς εντοπίζονται διοικητικές παραβάσεις (χρωματισμός – χαρακτηριστικά οχήματος) και τεχνικές παραλείψεις (σύστημα πέδησης, ανάρτηση, ρύποι).
Ξεκάθαρο παράδειγμα της αναγκαιότητας του Τεχνικού Ελέγχου είναι η σημασία του «Εκούσιου Τεχνικού Ελέγχου» πριν την αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος ή ενός ταξιδιού, αφού δίνει στον μελλοντικό αγοραστή ή κάτοχο τη δυνατότητα να διαπιστώσει την πραγματική κατάσταση του συγκεκριμένου οχήματος ανά πάση στιγμή.

Σύμβουλος της εταιρείας
Γιατί οφείλουμε να κάνουμε περιοδικό έλεγχο στο όχημά μας;
Όπως γίνεται κατανοητό κι από τα παραπάνω, ένα τεχνικώς άρτιο όχημα μειώνει δραστικά τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος και αυξάνει την ασφάλεια για τους επιβαίνοντες και τους πεζούς. Αν συνυπολογίσει κανείς, σε αυτή τη συνάρτηση, και τον παράγοντα «οικολογία κ περιβάλλον», θα καταλήξει εύκολα στο συμπέρασμα ότι κρίνεται επιτακτική ανάγκη ο Τεχνικός Έλεγχος του οχήματος.
Σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα οχήματα που έρχονται για ΚΤΕΟ;
Τα περισσότερα είναι ασφαλή καθώς εκεί επικεντρώνεται η προσοχή των κατόχων. Στα μέρη εκείνα του οχήματος που εξασφαλίζουν την ασφαλή του λειτουργία για τον ίδιο και την οικογένεια του (σύστημα πέδησης, σύστημα διεύθυνσης, ελαστικά). Ο Έλληνας οδηγός, αγαπάει το αυτοκίνητό του ακόμα κι αν έχει πληγεί σημαντικά από την οικονομική κρίση. Έχει συνειδητοποιήσει πως ο τεχνικός έλεγχος του οχήματός του, αφορά κυρίως την ασφάλεια του ίδιου και της οικογένειας του. Εξαιτίας αυτής της κρίσης, παρατηρούνται περισσότερες δευτερεύουσες παρατηρήσεις στα οχήματα, όπως θαμπωμένα φανάρια κ.ά.
Το ΚΤΕΟ των Μηχανικών autotechnik έχει κ την πρωτοποριακή υπηρεσία Delivery ΚΤΕΟ. Τι ακριβώς είναι αυτό;
Ένας μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι σκληρά εργαζόμενοι, πολυάσχολες μητέρες, φοιτητές κτλ, με αποτέλεσμα ο χρόνος να τους είναι υπερπολύτιμος. Εμείς στο ΚΤΕΟ autotechnik αφουγκραστήκαμε την ανάγκη αυτή και δημιουργήσαμε την υπηρεσία DELIVERY KTEO. Έρχεται ο υπεύθυνος του Τμήματος Εξυπηρέτησης πελατών, κατόπιν αιτήματος, παραλαμβάνει το όχημα από τον χώρο του ιδιοκτήτη (εργασία, σπίτι, γήπεδο, καφετέρια κτλ) και το μεταφέρει στις εγκαταστάσεις μας για τον τεχνικό έλεγχο. Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος του οχήματος, το όχημα επιστρέφεται πλυμένο, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, στον κάτοχό του εντός 3ωρών.