Εβελίνα Παπούλια

You are currently viewing Εβελίνα Παπούλια

Είναι ταλαντούχα, έξυπνη, όμορφη και έχει υποδυθεί αμέτρητους ρόλους στην τηλεόραση, το θέατρο και τον κινηματογράφο. Ο λόγος για την Εβελίνα Παπούλια. Έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο με την ταινία Safe Sex το 1999, μαζί με έναν πολύ μεγάλο αριθμό γνωστών καλλιτεχνών, καθώς και στις ταινίες Ένας κι ένας, Νύφες του Παντελή Βούλγαρη και Guilt (2009) του Βασίλη Μαζωμένου.


Ποιες είναι οι παιδικές σου αναμνήσεις; Μόλις στα 6 σου χρόνια ξεκίνησες χορό…

Είχα πολύ όμορφα παιδικά χρόνια. Η ζωή μου ήταν γεμάτη δραστηριότητες παιχνίδι και μάθηση. Είχα πολλούς φίλους αλλά και μια κολλητή φίλη, την οποία έβλεπα σε καθημερινή βάση. Έπαιζα πολύ με τον πατέρα μου, με την μητέρα μου κάναμε βόλτες και με το μπαλέτο εκτονωνόμουν, ενθουσιαζόμουν και αναμετριόμουν με τις δυνάμεις, τις αντοχές και με τις ικανότητές μου. Έμαθα ότι τέλειο δεν υπάρχει ακόμη και αν το αγγίξεις, την επόμενη μέρα μπορεί να το χάσεις και έτσι έγινα άφοβη με την ζωή.

Στα 18 σου μετακομίζεις στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσεις στη σχολή της Μάρθα Γκράχαμ χορό. Πώς προέκυψε η υποκριτική;

Στην Αμερική όλα προκύπτουν αρκεί να έχεις ανοιχτά τα μάτια σου, να έχεις θέληση για μάθηση και να θέλεις να εξελιχθείς. Εγώ την υποκριτική την είδα ως εξέλιξη των εκφραστικών μου μέσων.

Ο πρώτος πρωταγωνιστικός σου ρόλος ήταν στους Δύο Ξένους. Πόσο σε στιγμάτισε αυτή η σειρά;

Δεν με στιγμάτισε, γιατί αντιμετώπισα τον ρόλο μου ως ρόλο μέσα σε ένα σύνολο. Πρέπει όμως να ομολογήσω πως είμαι τυχερή, γιατί οι «Δύο Ξένοι» στιγμάτισαν μια ολόκληρη εποχή. Μέσα από αυτή τη δουλειά, μας αγάπησε ο κοσμος. Είναι όμορφο να σου λέει κάποιος ότι σε αγαπά από τότε… δηλαδή με αγαπά 23 χρόνια. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη τιμή για εμένα!!! Μόνο χαρούμενη και ευγνώμων μπορώ να είμαι για αυτή τη δουλειά.

Υπήρξαν άνθρωποι, οι οποίοι σε βοήθησαν στο ξεκίνημα της τηλεοπτικής σου καριέρας και στήριξαν τις επιλογές σου;

Οι γονείς μου με στήριξαν σε όλες μου τις επιλογές. Όμως η γυναίκα που μίλησε για εμένα και αμέσως μετά άνοιξαν οι πορτες ήταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Μετά τις σπουδές στη Νέα Υόρκη, σου δόθηκαν ευκαιρίες να ασκήσεις εκεί το επάγγελμα της υποκριτικής; Σκέφτηκες ότι μπορεί να είχες κάνει διεθνή καριέρα εκεί;

Στην Αμερική δούλευα. Έχω παίξει σε παραστάσεις και μικρού μήκους ταινίες. Η ζωή με γύρισε πίσω και ήξερε πολύ καλά τι έκανε. Αν με ρωτάς τώρα δεν θα ήθελα να ζω στην Αμερική. Από την άλλη, αν είναι γραφτό μου να κάνω διεθνή καριέρα θα την κάνω θέλω δεν θέλω. Πιστεύω πως στην ζωή έρχονται όλα όσα μας ανήκουν. Τα αλλά φεύγουν, γιατί ανήκουν σε άλλους.

Από το ξεκίνημα της καριέρας σου στην υποκριτική μέχρι και σήμερα έχεις δει να ξεδιπλώνονται πτυχές του εαυτού σου που ούτε εσύ η ίδια τις γνώριζες;

Δεν θα χρησιμοποιούσα τη λέξη ξεδιπλώνονται, θα χρησιμοποιούσα την λέξη τσαλακώνονται οι πτυχές του εαυτού μου. Για εμένα εκεί κρύβεται η μαγεία της υποκριτικής, στο τσαλάκωμα! Να μη σε νοιάζει να είσαι ωραίος, να μη σε νοιάζει να δείξεις το καλό σου προφίλ ή την καλή πτυχή του χαρακτήρα σου. Αυτό που έμαθα από εμένα για εμένα που δεν το ήξερα είναι πως οι άνθρωποι έχουμε τα πάντα μέσα μας σε ίση ποσότητα.

Θέατρο, τηλεόραση, musical, τραγούδι, ραδιόφωνο… Το καθένα θα έχει να σου προσφέρει κάτι διαφορετικό, αλλά πώς τα κατατάσσεις στην καρδιά σου;

Κατατάσσω την υποκριτική στην καρδιά μου και όχι το μέσο.

Βλέπουμε την πανέμορφη κόρη σου Αφροδίτη Λιάντου να ακολουθεί τα χνάρια της μαμάς με μεγάλη επιτυχία, τι συμβουλές της έδωσες στο ξεκίνημα της;

Να ακολουθήσει το ένστικτο της, τα θέλω της και να ακούει την εσωτερική της πυξίδα. Μόνο εκείνη ξέρει τι είναι καλό για τον εαυτό της ή τι λάθη θα επιλέξει να κάνει για να μάθει.

Λένε ότι τα παιδιά ταλαντούχων καλλιτεχνών που αποφάσισαν να ακολουθήσουν το επάγγελμα των γονιών τους ίσως να επισκιάζονται από αυτούς. Φοβήθηκες, όταν σου ανακοίνωσε η Αφροδίτη πως θέλει να ασχοληθεί με την υποκριτική, ότι θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο;

Όχι. Γιατί να την επισκιάσω; Ένας γονέας πρέπει να κάνει πέρα για να περάσει η νέα γενιά, πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά το παιδί σου. Σέβομαι την Αφροδίτη από την ημέρα που την γέννησα και ακούω τις ανάγκες και τα θέλω της. Εκείνη αποφασίζει για τον εαυτό της. Όποιο παιδί είναι υπεύθυνο για τις πράξεις και τα θέλω του δεν επισκιάζεται.

Ζούμε σε δύσκολους καιρούς και ακούγονται πολλά για παρενοχλήσεις γυναικών, κυρίως στον καλλιτεχνικό χώρο. Στη μέχρι τώρα πορεία σου είχες κάτι αντίστοιχο να αντιμετωπίσεις; Πώς θα συμβουλέψεις την Αφροδίτη να το αντιμετωπίσει αν συμβεί κάτι σε εκείνη;

Ήμουν τυχερή και δεν ένιωσα ποτέ να με παρενοχλεί κάποιος. Η παρενόχληση έχει στάδια. Τα όρια πρέπει να μπαίνουν από το πρώτο δευτερόλεπτο. Δυστυχώς αυτό ευνουχίζει τον παρορμητισμό, αλλά οι σχέσεις μπαίνουν σε ασφαλές πλαίσιο. Οι πιθανότητες λιγοστεύουν με αυτό τον τρόπο, χωρίς να σημαίνει πως κάποιος δεν μπορεί να καταπατήσει τα όρια αυτά. Στην καταπάτηση όμως πρέπει να ζητάει κάποιος βοήθεια και να το καταγγέλει. Αυτά έχω πει στη Αφροδίτη.

Ποιες θα χαρακτήριζες ως κομβικές συνεργασίες μέχρι τώρα στη καριέρα σου; Έχεις απωθημένα σε καλλιτεχνικό επίπεδο;

Στη τηλεόραση οι «Δύο Ξένοι» και στο θέατρο «Το καμπαρέ», το «Headwig and the angry inch» και «Οι Δαίμονες». Δεν έχω κανένα απωθημένο. Ξέρω πως θα έρθουν αυτά που είναι φτιαγμένα για εμένα.

Αν μπορούσες να γυρίσεις το χρόνο πίσω, θα άλλαζες κάτι όσον αφορά τις επαγγελματικές σου αποφάσεις;

Καμία απόφαση δεν θα είχα αλλάξει. Κάθε μου απόφαση είχε σκέψη και για εκείνη τη δεδομένη στιγμή ήταν η πιο σωστή από τις επιλογές που είχα.

Τι είναι αυτό που αναζητάς σε ένα σύντροφο;

Αγάπη, δοτικότητα και καλοσύνη.

Για τη συμμετοχή σου στο ραδιόφωνο έπαιξε ρόλο η δύσκολη περίοδος της πανδημίας; Ήταν κάτι σαν διέξοδος για εσένα;

Όχι, ήταν κάτι που ήθελα να κάνω και ήρθε την κατάλληλη στιγμή! Μου άρεσε πάντα η μαγεία του ραδιοφώνου και εύχομαι να μη το σταματήσω, γιατί περνάω υπέροχα.

Τι περιμένουμε ακόμα να δούμε από την Εβελίνα; Ετοιμάζεις κάτι αυτήν την περίοδο;

Κάνω ένα guest στο σίριαλ του ΑΝΤ1 “Ήλιος”, την Ιωάννα Γαλανού. Είναι δικηγόρος, σκληρή επαγγελματίας και σίγουρα δεν θα ήταν ένας άνθρωπος που θα ήθελες να συναναστρέφεσαι. Είναι επικίνδυνη και αδίστακτη.

Συνέντευξη στον Γιάννη Θεοδοσιάδη